مقداری از انواع طرح های آلمانی در نمای خارجی خودروی هیوندا جنسیس وجود دارد .

وقتی که به این خودرو از نمای جلو نگاه می کنیم چیزی که به نظر خیلی زیبا می آید چراغ های بزرگ مستقر شده در جلوی خودرو می باشد که طراحی خاصی دارد علاوه بر این وجود لنز بزرگ داخل آن هم در این جذابیت و زیبایی تاثیر مثبتی را گذاشته است .

از دید نگارنده طراحی این چراغ ها برگرفته شده است چراغ های بنز اس کلاس اتاق W220 .

چیزی که به این خودرو چهره جسورانه ای می دهد وجود جلو پنجره ی بزرگ کرومی با پره ی افقی  این خط ها در قسمت مرکزی با شیبی ملایم به پایین متمایل می شوند که حس سیال بودن را القا می کند.

در بالای جلو پنجره نیز دوربین دید جلو جا خوش کرده است. دو خط روی کاپوت هم از جلو پنجره آغاز شده و تا ستون A ادامه می یابند که سبب عضلانی تر دیده شدن نمای روبرو شده اند. در پایین چراغ ها دو نوار کرومی جا خوش کرده اند و طراحی سپر نیز بسیار ساده و فاقد هیجان است. نکته ی نمای جلوی جنسیس عدم وجود هرگونه نشان از هیوندا است. در نمای جانبی می توان کاملاً اثرات ب ام و اتاق E60 را در طرح جنسیس مشاهده کرد. گلگیر ها هم یک پف جزئی دارند که در بدنه ادغام شده و مانند بنز W221 خیلی جلب توجه نمی کند. نمای جانبی در کل طرح اسپرت و هیجان انگیزی ندارد و تنها یک نوار کرومی زیر در ها و دور شیشه و همچنین رینگ های نه پره ی ۱۸ اینچی به جذاب شدن این بخش کمک کرده اند. یک قالپاق کوچک مزین به نشان هیوندای نیز روی رینگ ها نصب شده تا پیچ های چرخ را در پشت خود پنهان کند.

در نمای عقب جنسیس اولین نکته برآمده بودن در صندوق عقب است که همانند ب ام و سری هفت E65 از ستون C آغاز می شود. چراغ ها ال ای دی بوده و توسط یک نوار کرومی به یکدیگر وصل شده اند. سپر عقب نیز همانند سپر جلو کاملاً ساده بوده و تنها با دو خروجی اگزوز بیضی شکل و یک نوار کرومی سرتاسری سعی شده کمی جذاب تر بنظر بیاید. در کل طراحی ظاهری جنسیس از طرح های شرقی فاصله گرفته و بیشتر به خودروهای اروپایی نزدیک شده است و احتمال این که جنسیس را از فواصل دور با یک بنز یا ب ام و اشتباه بگیرید زیاد است.

با ورود به داخل جنسیس با فضایی جادار و لوکس مواجه خواهید بود. طراحی داشبورد در عین سادگی زیبا و لوکس است منتهی با طرح های روز فاصله دارد، در قسمت مرکزی داشبورد دارای یک شیب ملایم است که در قسمت بالای آن سیستم تهویه مطبوع و یک نمایشگر۸ اینچی به چشم می خورد که اطراف آن دریچه های تهویه قرار دارند. در قسمت پایینی تنها یک ورودی دیسک برای سیستم صوتی قرار دارد بسیار ساده و خلوت است. لیور دنده در یک قاب با رنگ فلزی قرار گرفته و روی دسته دنده هم همانند داشبورد از طرح چوب استفاده شده است. در پایین دسته دنده یک جوی استیک تعبیه شده است که با آن امکان کنترل قسمت های مختلف خودرو وجود دارد. داشبورد جنسیس دو رنگ است و از ترکیب چرم و چوب در آن استفاده شده است که در نمونه ی مورد آزمایش رنگ قهوه ای چرم داشبورد با رنگ مشکی کابین ترکیب زیبایی را بوجود آورده بود.

این نوار چرمی تا روی درها ادامه دارد و دستگیره ی کرومی در ها را در خود جای داده است. طراحی غربیلک فرمان نیز مناسب است اما طرح آن دیگر رنگ و بوی قدیمی به خود گرفته و ظاهر آن حس خاصی به راننده منتقل نمیکند. روی فرمان کلید هایی برای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل قرار داده شده است. طراحی نشان دهنده ها بسیار ساده و به رنگ سفید است اما وجود صفحه نمایش کوچک رنگی در این بخش توانسته کمی از سادگی آن بکاهد. در فضای عقب هم سرنشینان چه از لحاظ فضای زانو و چه از لحاظ فضای سر مشکلی نخواهند داشت و صندلی ها نیز دارای طراحی و عمق مناسبی هستند. تنها نکته ی منفی در کابین جنسیس به نظر نگارنده افت کیفیت چرم فرمان بوده که البته با توجه به کارکرد نسبتا بالای خودروی مورد تست نباید انتظار بیش از حد از آن داشته باشیم.

منبع : هیوندا 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: